09 en 10 nov van Mount Gambier naar Robe naar Meningie

10 november 2019 - Meningie, Australië

Goeiemorgen, eigenlijk viel het slapen in de cel best wel mee, de bedden waren goed, een extra deken en we hadden zelfs een elektrische deken. De weg naar de badkamer was niet echt lekker door de buitenlucht,  beren koud brrr. De warme douch doet een mens goed, daarna  een ontbijtje in de keuken en weer op weg naar het volgende plaatsje. Een plaatsje dat heet Robe, we hoorden dat het daar leuk was, weer vlak aan het water. Daar aangekomen even langs het Informatie kantoor. Het plaatsje viel toch een beetje tegen, maar het weer was ook niet geweldig koud harde wind. Wel hebben we voor Chris een rondvlucht geboekt in een Tigermoth een dubbeldekker uit 1939, voor Zondagmorgen. De weersvoorspelling is dan redelijk weer. Door naar onze slaapplaats, een kamer boven een Bruine kroeg, de kamer liep aan alle kamer scheef als je binnen kwam was het net of je gedronken had, wat nog niet het geval was. Eerst maar eens een drankje in de bar, hartstikke gezellig gekletst met een Local. Op een gegeven moment kwam er een Hollands stel binnen, we raken aan de praat en zei vertelde dat ze uit Friesland kwamen, uit Drachten, in de wijk De Wilgen. Wij vertelden dat wij de wijk kenden, want we hebben daar een paar keer op een Teckel gepast als de eigenaren op vakantie waren.  Ze vroegen of wij nog wisten hoe die mensen heette. Ja natuurlijk wisten we dat nog. En geloof me, toeval bestaat niet, want....... Dit stel heeft het huis gekocht, van de mensen, van de Teckel waar wij opgepast hadden. Zit je in Australië en kom je daar die mensen tegen, ongelooflijk toch. 'S avonds lekker daar gegeten, daarna kwam er Life muziek, een zanger met gitaar maar dat was niet helemaal onze stijl. Nog een lekker Biertje genomen, op naar boven naar de kamer. Het was super gehorig, als dat maar slapen word. Dat viel uiteindelijk gelukkig wel mee.

Zondagmorgen 10  nov., vandaag gaat Chris vliegen. We hebben om 10 uur afgesproken op het vliegveldje. Ik ga vanaf de grond filmen. Het weer zag er goed uit, het was droog en niet echt koud. Je kijkt wel even bedenkelijk als je dat vliegtuigje ziet staan. Moet dat nou de lucht in, maar Ross de piloot zei dat het allemaal goed kwam, hij vliegt er elke dag mee. Na het instappen, via een plastic kratje, ha, ha, werd Chris in gegespt. Ross moest eerst de motor starten door een slinger aan de propeller te geven. Na een keer of drie een ruk aan de propeller bleef de motor lopen, het leek wel een oude koffie molen. Ross stapte achterin, gaf een dot gas en taxiede naar de startbaan, een strook gras van misschien 200 meter lang. De motor begon te brullen en daar ging het spul de lucht in. Al gauw was ik ze uit zicht verloren. De rondvlucht ging over Robe en de omgeving. Na ongeveer een kwartier kwamen ze terug en begon hij aan de loopings. Uiteindelijk gingen ze twee keer over de kop. Ross had expres de rook machine aangezet, zodat ik het goed kon volgen. Daarna kwam het spul naar beneden. Prachtig om te zien. Taxiën naar de hangar (schuur), waar de motor werd afgezet. Ross kwam eruit, plastic kratje onder de vleugel en Chris werd eruit geholpen. Hij had een lach van oor tot oor, en die is de hele dag niet meer weggegaan. Daarna zijn we op weggegaan naar Meningie, een plaats boven het natuurgebied "de Coorong". De plaats staat bekend om zijn pelikanen. Verder was er niet zoveel te beleven. Ondertussen was het prachtig weer geworden. Na het inchecken, korte broek aan en hebben we een wandeling gemaakt over het strand, naar een uitkijkpunt in de duinen. Boodschappen gedaan en een gezonde maaltijd genoten op onze kamer. We hebben meteen maar de komen dagen geboekt, Morgen naar Angaston, voor 2 dagen. Vandaar uit een trip gepland naar Hahndorf, een Duits georiënteerd plaatsje. De dag erna staat een trip naar het Pink lake in de planning.

Nu de hoogste tijd om te gaan slapen.

1. Bernie.berends:
    16 november 2019
    Leuk om dit te volgen .jullie dachten paardje rijden. En Cris even onder het bed liggen .om de stopkontac aan te sluiten .enBep lekker even lui zijn ,dus ging zij op bed liggen .jullie genieten .zo te zien, maar ik nu ook.👍💐