20, 21, 23 nov Forestdale, Brisbane en Redkliffe

22 november 2019 - Tamborine, Australië

De laatste dagen van onze prachtige reis zijn aangebroken. Nog even genieten van het prachtige weer, elke dag rond de 30 graden. Eergisteren aan de verlichting van het zwembad gesleuteld. Dat ziet er mooi uit, in de avond. Lekker wat gezwommen en rond het huis gehangen.

Gisteren de dag rustig begonnen, met een duik in het zwembad, even douchen en een ontbijt. Daarna naar Brisbane, we wilden nog wat souvenirs kopen. Dat is allemaal goed gelukt. Nog even Brisbane door gewandeld, lunchen, koffie, biertje, pfffffff. Straks stevig aan de lijn met z'n tweeën.

Vandaag naar Redcliffe geweest, de plaats waar de Bee Gees zijn grootgebracht. Er is daar een hele straat ingericht ter ere van hun bekendste inwoners ooit. Leuk om daar doorheen te lopen en de geschiedenis te lezen en te horen van deze (overigens in Engeland geboren) broers Gibb. Ik kreeg er een beetje kippenvel van, bij het horen van hun bekendste nummers.

Daarna lunchen en gaan zwemmen in een park, op het strand van de oceaan. Super mooi aangelegd, een mooi zwembad, gevuld met zeewater, een babybad, een lagune en Lifegards die alles in de gaten houden. Douche gebouwen en natuurlijk openbare toiletten. En niet onbelangrijk, alles is gratis.

Verder zijn er diverse picknick plekken gecreëerd, met standaard elektrische BBQ's. Deze BBq's zie je overigens door heel Australië.

Het is helemaal gratis en er wordt van je verwacht dat je het schoon achterlaat, wat dan ook (bijna altijd) gebeurt. Om de plaat aan te zetten hoef je alleen maar een knop in te drukken en je kan gaan BBQ en. Het bijzondere is dat er ook geen vernielingen plaatsvinden.

Na de duik in het lagune, aangekleed en weer naar huis. Waar we even het zoute water van ons af gingen spoelen in .... het zwembad achter het huis. Daarna nog even wat boodschappen en dan maar weer wat eten.

1. C van Driel:
    22 november 2019
    Wat jammer dat het ten einde loopt. Ik leefde helemaal met de reis mee en herkende een aantl dingen toen Bart en ik naar Joen gingen die toen in Australie woonde en werkte. Ik heb het idee dat jullie naaar huis gaan naar kinderen en kleinkinderen ook wel weer fijn vinden. Maar dank jullie wel voor de leuke reisverlslagen.
  2. Kootje:
    22 november 2019
    Hoihoi, wat gaat het snel , leuk om jullie reiservaringen te lezen, nog even genieten en dan vinden jullie het ook wel weer heel fijn om de kinderen en jullie kleinzoon te zien, denk ik.😘
  3. Bernie.berends:
    22 november 2019
    Ik heb genoten ,voor mijn was alles onbekend. Wel via t.v en kranten dar lees ik dan over .maar wat een leuke ervaring hebben jullie meer gemaakt. En dat wij mee mochten kijken en volgen . Geweldig. 👍👍💃💗🚂🚌⛴🛩
  4. Carola Poot:
    22 november 2019
    Wauw, wat hebben jullie samen een mooie reis gemaakt! Dat pakt niemand meer af. Jullie kaart is gisteren aangekomen, leuk om op deze manier een stukje met jullie mee te reizen! Geniet nog even van de laatste momenten en een goede reis terug naar huis! Groetjes Richard en Carola
  5. Jopy:
    23 november 2019
    Wat was het heerlijk zo te zien nu weer op weg naar huis een goede reis en tot gauw liefs Jopy.