Tussen Singapore en Brisbane

5 oktober 2019 - Forest Lake, Australië

Eer gisteren naar Sentosa geweest.

Dit is een eiland bij Singapore en ingericht als een soort Disney land.

Met de taxi van het hotel een kleine 20 minuten.

Daarna met een kabelbaan van het vasteland naar het eiland.

We hadden kaartjes gekocht voor het aquarium.

Was de moeite waard. Maar wat een raar volk zijn Aziatische mensen. Ik weet dat ik niet iedereen over een kam mag scheren, maar ik heb begrepen dat de lokalen (Singaporezen) een heel andere mentaliteit hebben als de gemiddelde Aziatische toerist.

Zij doen alles (ik bedoel echt alles) om vooraan te staan, als eerste aan de beurt te zijn en hebben echt geen respect voor anderen.

Mij is verteld dat zij als eerste respect hebben voor hun ouders, dan het gezin en familie en dan voor vrienden en bekenden,

Daarna houd het op. Ze worstelen zich een plek naar voren bij atracties, en bij kassa’s om toch als eerste te kunen bestellen.

Het is dan weer leuk om te zien dat ze door de mensen die bij de atracties horen tercht worden gewezen en weggestuurd worden.

Eind van de dag met de taxi terug naar het hotel om te pakken en zo veel mogelijk klaar te zetten voor de reis naar Brisbane.

Omdat wij om 06:40 uur opgepikt worden door een taxi gevraagd hoe laat (vroeg) wij mochten ontbijten.

De receptie was duidelijk, stipt 06:30 uur ging de ontbijtzaal open.

Op de vraag of wij een ontbijt mee koneden nemen vertelde men ons dat dit uberhaiupt niet kon.

Met Bep afgesproken dat we een paar broodjes zouden smeren en zelf meenemen en op het vliegveld zouden opeten.

Een beetje bijtijds naar bed, want morgen was het weer vroeg dag.

We lagen er om 22:30 uur op, maar van slapen kwam niet veel,

Een geschreeuw op de gang van Aziaten die elkaar vertelden welke kamer van hun was en waar de kinderen moesten slapen en …. Ik weet het eigenlijk niet maar het bleef maar doorgaan.

Toen om 01:30 uur de rust leek weergekeerd had iemand het lumineuze idee om op de gang te gaan staan bellen over de luidspeaker. Gelukkig diuurde het gesprek maar een half uurtje.

Daarna konden we allebei niet meer slapen.

Om 03:00 uur maar een kopje thee gezet en even tv gekeken.

Om04:00 uur maar weerproberen te slapen.

Tot 05:45 uur wat gedommeld, toen de wekker afliep.

Ik heb per ongeluk met wat deuren lopen gooien, dat doe ik anders ook nooit.

Maar ik weet niet hoe dat kwam.

Om 06:15 uur uitgecheckt en wachten tot de eetzaal opengaat.

Alles stond klaar, en een ppoortwachter stond voor de ingang. Deze meneer had ook slecht geslapen.

Waar de lokale mensen super vriendelijk waren, was dez meneer echt niet gezellig.

Om stipt 06:30 uur mochten we naar binnen. Ik vroeg om een zakje, om wat broodjes mee te nemen.

Oeps, verkeerde vraag, er mochten geen etenswaren vanuit de ontbijtzaal mee genomen worden.uit.

Oke, dan maar stiekem. Bep heeft wat muffins in een servet gedaan en meegenomen in haar handtas. Bij het verlaten van de eetzaal stond de bewaker ruzie te maken met een andere gast die ook een broodje in zijn hand had en mee wilde nemen.

Buiten de eetzaal werden we aangesproken door een taxie chauffeur die ons weg wilde brengen naar het vliegveld.

Ik vertelde dat alles al was geregeld door het reisbureau en ik wilde wachten op onze geresrveerde taxi.

Hij probeerde nog even te vertellen dat wij nu weg moesten anders kwamen we te laat om in te checken. Pffff opdringerig mannetje, wegwezen please.

Direct daarna kwam een luxe taxibus voorrijden voor mr de SWit.

Insteigen en gaan met die banaan.

Prachtige zetels en regelbare airco achterin, super de luxe.

We waren ruimschoots op tijd op het vliegveld, inchecken had ik al gedaan in het hotel, boarding pas uitgedraaid en bagaghe inchecken, alles volautomatisch. Daar komt heen mens meer aan te pas. Douane en security check gepasseerd en toen hadden we nog een uur om te ontbijten en koffie te drinken.

Om 09:10 boarden en vliegen maar. Nu even de vluchtgegevens;

We vliegen 12 kilometer hoog, een grond snelheid van 837 km per uur, snlheid door de lucht 911 km per uur, tegenwind 68 km per uur, buiten temperatuur -55 graden celsius, nog 4331 km te gaan en verwachte aankomsttijd 19:38 uur.

Oke, nu maar even proberen een uitje te knappen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. C van Driel:
    5 oktober 2019
    Ik geniet wel mee met jullie, al is een slapelose nacht niet echt mijn ding. Wat een streng regime: geen broodje meenemen. Nou ja als je dit leest ben je al in Brisbane.