Taupo

15 oktober 2019 - Motutere, Nieuw-Zeeland

Vandaag naar Taupo geweest.

Het weer is echt Hollands, regen en koud, heerlijk vakantie weer.

Gelukkig is de camping heel goed. Prachtige faciliteiten.

We hebben even een wasje gedraaid en alles een beetje opgeruimd.

Om 20:00 uur uitgechecked en naar lake Taupo afgereisd, een rit van ongeveer 60 kilometer volgens Google maps.

Halverwege zijn we gestopt om een rivercruise te maken op een rivier, de Waikato, tussen Lake Taupo en een waterkrachtcentrale.

De rivercruise bracht ons tot de Huka Falls, een waterval. Was een leuke trip. Nu moesten we nog even shoppen om de voorraad wat aan te vullen. Vlug gestopt bij een lokale supermarkt en op weg naar de camping in Motutere bay, zo;n 25 km van Taupo. Net buiten Taupo werden we tegen gehouden door een paar verkeersregelaars, de weg naar Motutere is afgesloten. We moesten een stukje terug en dan konden we verder.

We hebben de aanwijzingen opgevolgd en een uur later stonden we weer op dezelfde plek waar de weg was afgesloten. Daar maar eerst de camping gebeld dat we iets later kwamen, want de weg was afgesloten. De  beheerder vertelde dat de receptie om 18:00 uur gesloten is, maar dat zij de papieren en onze beschrijving over de standplaats in een kluisje naast de receptie zou leggen. De code hiervan heeft ze per sms toegestuurd, prima geregeld. Maar ja, dan moesten we eerst op de camping zien te komen. volgens de beheerder moesten we erop staan dat de verkeersregelaars ons door zouden laten, de camping was 20 km verderop en de afsluiting lag verder dan de camping. Na veel soebatten mochten we toch langs de afzetting, wel op eigen verantwoording.

Na een klein half uur waren we bij de camping, ondertussen waren we al zo'n 3 uur onderweg en 100 km verder, terwijl we dachten over een half uur  op de plek van bestemming te zijn, 30 km verderop. Bij de camping was alles pikdonker. Met een lampje de kluis gevonden en geopend, enveloppe eruit, toen een man in werkkleding kwam vertellen dat de elektriciteit op de camping was uitgevallen. Geen wc, geen douche, geen licht, geen elektrische kachel, geen wifi, pffff wat kan het leven toch moeilijk zijn als je op vakantie bent.  Voor de zekerheid maar wel een kabeltje uitgerold en aangesloten op de dichtstbijzijnde paddenstoel.

Bep heeft wat gekookt, want we hadden gas aan boord. Heerlijke macaroni. Daarna de camping verkent (in het pikkedonker} en vroeg naar bed. Bep kon de slaap niet vatten en om 02:00 uur 's nachts maakte ze me wakker, we hadden weer stroom, de kachel draaide weer en er ging ergens een piepertje af. Pffffff nu was het Beps beurt om midden in de nacht een kop thee te zetten.

Ik heb even naar de piep gekeken en opgelost. Internet gecheckt en tot mijn verbazing werkte dat feilloos. Ik heb nog niet zo;n snelle verbinding gehad. Vlug wat filmpje geüpload en omdat ik toch wakker was, dit verslagje maar gemaakt. Ik ga nu weer proberen verder te slapen, het is ondertussen 04:15 uur. Welterusten dan maar en morgen wat foto;s uploaden van de rivercruise.

1. Wies van Buren:
    15 oktober 2019
    Ja je maakt wat mee als je steeds onderweg bent. Gek idee om zo in het donker ergens in de vreemde aan te komen.
  2. C van Driel:
    16 oktober 2019
    Toch wel spannend die onverwachte tegenvallers. Maar dan moet het wel goed aflopen en dat was gelukkig zo bij jullie.
  3. Michiel:
    16 oktober 2019
    Waar is die foto/ filmpje dat Chris de haka doet?
  4. André de Roode:
    16 oktober 2019
    Doen jullie een beetje rustig aan?.......... het is wel vakantie hoor!
    Leuke verhalen, denk je al een boek schrijven?