18 nov en 19 nov Van Kangeroo Island naar Brisbane.

19 november 2019 - Forestdale, Queensland, Australië

Vandaag moesten we weer terug van ons eiland (kangeroo Island) naar een ander eiland (Australie). We hadden de wekker om 07:00 uur gezet. Douchen, ontbijten, uitchecken en de koffers inladen. Om 08:15 waren we op weg. We moesten om 10:00 uur bij de Ferry in Penneshaw zijn. Om 10:30 uur de afvaart. Normaal 1 1/2 uur rijden, maar je weet maar nooit, kangeroo's of koala's op de weg is vrij normaal. We waren mooi op tijd, inchecken, auto's in de ferry proppen en varen maar. Het is echt proppen, voordat de auto's aan boord zijn. Spiegels opklappen, anders gaat het niet passen.

Aan de overkant hetzelfde ritueel, maar dan omgekeerd. Er waren mensen die niet zelf erop en eraf durfden te rijden. Zo smal was het. Sommige auto's moesten achteruit de ferry op rijden. De verladers waren niet te beroerd om te helpen en op verzoek namen zij het stuur over en reden de auto op en af de Ferry.

Eenmaal onderweg naar Adelaide verliep alles soepel. In Adelaide de auto aftanken en als service heb ik hem ook even door een wasstraat gehaald, het rode stof van Kangeroo Island lag er nog dik bovenop. Om 14:00 uur hadden we de auto ingeleverd en liepen we naar de luchthaven. Onze vlucht zou om 19:15 uur vertrekken. Pfffffff 5 uur rondhangen op een luchthaven is niet niks. Een biertje en een hamburger als diner genomen, en inchecken. Precies om 21:15 uur landen we in Brisbane, een vlucht van 3 uur. Syd en Annette zaten al op ons te wachten. Koffers in de auto en naar hun huis in Forrest Dale. Nog wat nagepraat, een biertje en naar bed.

19 nov.

We hadden besloten om een dagje rustig aan te doen, een beetje zwemmen het zwembad, Bep heeft de was gedaan en ik heb even naar de verlichting in het zwembad gekeken, die wilde niet branden. Het verlichtingsarmatuur bleek helemaal verteerd te zijn, allemaal pvc, wat onder invloed van uv licht hard en bros wordt. Op internet gezocht naar precies eenzelfde lamp, want dan hoefden we geen nieuwe gaten te boren onder water. Natuurlijk was dat bewuste armatuur niet meer te vinden. We hebben toen maar een ander armatuur gekocht, met een nieuwe transformator en gaan het zo aanpassen dat het op de bestaande onderplaat past, morgen!. Bep en Annette zijn wat gaan winkelen, in een groot airconditioned winkel centrum. De temperatuur is hier 30 graden. Even wennen, maar niet echt vervelend. Toen we buiten kwamen werden we overvallen door een zware brandlucht en dikke rook in de stad. Brandweer auto's reden met gillende sirenes voorbij.

Ik heb even moeten zoeken, maar het bleek hier 15 km vandaan. Gelukkig had de brandweer het snel onder controle. Omdat dit niet een totaal afgelegen gebied is kan men de branden snel benaderen en blussen.

Even wat makkelijks gegeten en daarna face timen met Michiel, Celia en Siem. Super leuk om zo contact te hebben.

We gaan zo slapen, morgen zien we wel weer verder.

1. Bernie.berends:
    19 november 2019
    dus vandaag vroeg op ,en jullie hadden prachtig weer 30 gr is wel erg warm ,was klaar . dus BEP gelukkig alles weer schoon.. .en jij Chris aan de slag verlichting reparatie .dus dat is ook weer in orde
    en toen die brandlucht .daarna gezellige dag gehad .en vroeg naar bed .fijne avond nog .groetje van bernie
  2. C van Driel:
    20 november 2019
    Wat leuk dat je je zelfs daar nuttig hebt kunnen maken. Ze zullen blij met je zijn.