Weer thuis

30 januari 2023 - Zeewolde, Nederland

Afgelopen vrijdag waren wij weer thuis.

We zijn donderdag redelijk vroeg naar de luchthaven van Brisbane vertrokken.

Syd heeft een hekel aan het rijden in het donker en we wilden nog even rustig wat drinken voordat we (min of meer) definitief afscheid namen.

We zijn om 15:00 uur weggereden, om 15:45 uur waren we op het vliegveld.

Daar hebben we de koffers nog even na gewogen en hier daar nog wat spullen gewisseld van koffers.

Nadat we wat gedronken hadden, zijn Syd en Annette weer naar huis gegaan.

Ondertussen konden wij de koffers inchecken. Alles was goed, behalve mijn hand bagage.

Ik had mijn laptop tas en mijn foto tas bij mij.

Samen goed voor ruim 9 kilo, terwijl 7 kilo is toegestaan.

Op de heenweg geen enkel probleem, maar nu een onoverkomelijk probleem.

Na wat heen en weer gepraat, was het akkoord dat ik mijn laptop uit de tas haalde en onder mijn arm meenam en enkele losse dingen in mijn jaszak propte.

De handbagage woog toen nog maar 8 kilo, en dat was dan wel akkoord.

Na het inchecken van de bagage alles weer uit mijn zakken gehaald en weer terug in de tassen gedaan, probleem opgelost.

Het vliegtuig vertrok op tijd.

We hadden ons voorbereid, als dat überhaupt al kan, op een reis van 14 uur. Dan zouden we aankomen in Dubai, 2 uur wachten en daarna nog 6 1/2 uur naar Amsterdam.

We vlogen met Emirates, een hele goede maatschappij.

We werden verwend met eten, drankjes en tussendoor met hapjes en snacks.

De reis is wel heeeeel erg lang, het enige uitstapje wat je kan maken is naar het toilet en weer terug. Op het laatst weet je niet meer hoe je moet zitten. Slapen is voor ons ook een probleem, je dommelt wat en dan schrik je weer wakker.

We waren blij dat we in Dubai waren. Even rondlopen, een broodje eten en weer inchecken, voor de laatste etappe.

Ook in Dubai liep alles van een leien dakje.

Na zo'n 6 1/2 uur kwamen we aan op Schiphol.

Na de emigratie dienst konden we snel door naar de koffers, gelukkig kwamen die ook al redelijk snel.

Tijdens wachten hadden we Siem al gezien. Bep is er even naar toegelopen om achter het glas gedag te zeggen.

Zij hebben samen 10 tallen kusjes via het glas uitgewisseld.

Door de douane en toen waren we vrij!!.

Siem stond te wachten met een grote ballon met "welkom thuis" erop.

Na een aantal omhelzingen en knuffels zijn we naar ons huis gereden.

Thuis aangekomen hadden Celia en Michiel gezorgd dat de koelkast gevuld was met de eerste levensbehoeften en alles was gestofzuigd.

Dat is elk geval lekker thuiskomen.

Siem kon niet wachten om de cadeautjes in ontvangst te nemen, wat resulteerde in 3 koffers die tegelijkertijd werden omgeploegd op zoek naar de souvenirs.

Na een kopje koffie zijn Michiel, Celia en Siem weer naar huis gegaan.

Bep heeft een broodje gemaakt en tijdens het opeten, vielen wij samen in slaap.

We lagen er dan ook om 18:00 uur op, vielen als een blok in slaap en werden om 06:00 uur weer wakker.

Nu alles uitpakken, opruimen, wassen en het gewone leven weer oppakken.

We kunnen terug kijken naar een fantastische vakantie van 3 maanden in een fantastisch land.

Hier is het weer even wennen aan de kou, maar we zijn toch ook weer blij dat we thuis zijn.

We willen Syd en Annette nogmaals bedanken voor hun gastvrijheid en hun goede zorgen.

Wie weet, tot de volgende blog over onze volgende vakantie, waar dan ook.

1. Marijke:
    31 januari 2023
    Welkom thuis, wat een lieve foto's van Siem ❤️
  2. H.hollaardt:
    8 februari 2023
    Leuke foto's en een lief kleinkind. Fijn dat de vakantie zo mooi was .groetjes hannie