Rondrit naar lake dyer

19 november 2022 - Regents Park, Australië

Gisteren een dagje rondrijden, naar mooie uitkijk punten en een mooi meer, Lake Dyer.

Het een kunstmatig aangelegd meer, bij het dorpje Gatton.

Het dorp was op sterven naar dood. Een lokale politicus bedacht een plan om het dorp nieuw leven in te blazen.

Een meer met campingplaatsen en een mooie plek om te bbq-en.

Zoals op veel plekken in Australie staan er electrische bbq's die vrij gebruikt mogen worden.

Knopje indrukken en bbq-en maar. Wel schoon achterlaten na gebruik.

Het lijkt erop dat dat echt goed nageleeft wordt, alles ziet er brandschoon uit.

Het dorp is nu een toeristische attractie, zo zie je dat er ook nog politici met een visie rondlopen.

Bep moest even pootje baden, lunch met een reuzen hamburger, biertje erbij, het betere leven.

Op de terugweg nog even Gatton aangedaan, een kop koffie en een broodje slagroom en vruchten erbij, pfffff ik kan even geen puf meer zeggen.

Terug thuis even wezen zwemmen in het zwembad en tijd voor dineren.

19-11-2022

Vandaag wat wezen klussen.

Om 07:00 waren we klaar wakker. Eerst even aangekleed, een kop thee en ons klaargemaakt voor onze ochtend wandeling.

Wandelen is hier ook een soort van werken. Het huis ligt tamelijk hoog, eerst een weg naar beneden gevolgd, een paar keer een hoek om en terug door het bos.

Bep zag nog net een kangeroe wegspringen. Na een klein uurtje waren we weer terug.

Bep nam een frisse duik en ik heb mij klaargestoomt om het dak op te gaan.

Eerst oude waterleidingen van het dak gehaald. Omdat de leidingen aan alle kanten lekte, wilde Syd ze eraf hebben.

Ze houden de warmte vast onder het dak, dus weg ermee.

Deze lagen op een zinken dak, hier werd water, vanuit het zwembad rondgepompt om het zwembad op te warmen. In deze tijd, voor ons onbelangrijk, het water is 25 graden celcius.

Voor Aussies is dat aan de koude kant, maar voor ons lekker na een dagje zweten.

De waterleidingen zijn van zwart rubber oid, Na een half uurtje zag ik eruit als zwarte piet.

Het echt zwaar werk, de waterleiding zit vastgelijmd en moeten worden losgescheurd,

Na een uurtje zwoegen had ik het wel gezien, het zweet liep met straaltje over mijn rug.

Ik was vergeten oude kleren aan te trekken, en zag er niet uit, pik en pik zwart gaven de leidingen af.

Ik heb een douche genomen en Bep is mijn kleren gaan wassen.

Eerst maar koffie en ontbijten.

Daarna naar de dhz markt. Enorm, zo groot. Er is echt alles te koop.

De hordeur was kapot, de wieltjes liepen niet meer en de hor was aan alle kanten gescheurd.

Na enkele reparaties aan het frame werd het alweer donker.

Het is hier 05:00 licht en om 18:00 uur stikdonker.

Morgen verder klussen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bernie.berends:
    19 november 2022
    Leuke fotos
  2. Michiel:
    19 november 2022
    Chris ben je aan wwooffen?
    Ik snap wel dat jij bier en eten krijgt als je zo hard aan het werk bent!
    En Bep de hele dag maar baantjes trekken😉
  3. Wies van Buren:
    20 november 2022
    Klinkt goed, mooie afwisseling tussen in- en ontspanning 💪🏼
  4. C van Driel:
    29 november 2022
    een dagje klussen is toch ook wel weer leuk, zeker voor Syd. En dan waardeer je de volgende dag des te meer.