Verslag Zondag en Maandag 6 en 7 okt.

7 oktober 2019 - Regents Park, Australië

Zondag 6 oktober zijn we met Syd en Annette naar een markt in Manly geweest drie kwartier hier vandaan, daar was hun schoonzoon Charly hij maakt van oude Pallets meubelen, erg in hier. Voor de rest een hoop hetzelfde zoals een marktje in Spanje lokale kleding luchtjes en andere rommel, wel leuk om even rond te lopen. Daarna een lekkere Ausie lunch en toen richting de beach, gigantisch druk daar geen parkeerplaats te vinden. Op naar het volgende stadje, daar lekker aan het water wat gedronken, super strand veel wind  hoge golven. Weer naar huis, Annette heeft daarna een lekker diner gemaakt wijntje biertje erbij echt vakantie.  Rond 7 uur hier ge-facetimed met Siem, Celia en Michiel, toch grappig aan de andere kant van de wereld en zo dichtbij. Koffie gedronken met cake en ander lekkers, als we niet oppassen komen we hier kilo's aan. We hebben nu besloten de rest van de week minimaal een half uur te gaan wandelen. Eind van de middag heeft Chris nog wat foto's gemaakt van de vogels rond het zwembad en de bij de tuin. De roofvogel, een Kookaburra, die voorkomt in deze streek. De naam, Kookaburra betekend, lachvogel. De lachvogel slaat op de roep van deze vogel die erg op de menselijke lach lijkt. In de avond, toen het donker was, nog even samen met Syd, de Eenden uit het zwembad gejaagd. We hebben er de tuinslang opgezet. De eenden schijten alles onder. Om een uur of 12 naar bed, lekker slapen. We hebben geslapen tot vanmorgen 9 uur, jeetje dat gebeurt thuis nooit.

vandaag, 07 oktober;

Vanmorgen 09:00 uur opgestaan.Eerste even lekker ontbijtje, gebakken eieren en ham, tomaatje erbij, was echt super.Daarna lekker zitten ouwe h..ren, de was gedaan en overleggen wat we zouden doen. We (Syd en Anettte) besloten om naar Coochiemudlo te gaan, zo'n 40 km van Forestdale. Met de pont naar de overkant en daar even rondgelopen, wat gedronken en Ik heb daar lekker door de zee gelopen. Wat een aparte natuur hebben ze daar vreemde bomen en vogels hebben ze daar. Chris heeft weer wat inheemse vogels geschoten, een Ibis en een Bush-stone Curlew. Daarna met het pontje terug en naar huis gereden. Annette heeft een heerlijke macaroni schotel gemaakt, wijntje erbij, verrukkelijk. Als nagerecht ijs met vruchten. Koffie na en nog even relaxen voor we weer naar bed moeten.

1. C van Driel:
    7 oktober 2019
    Ik wil wel even weten wat de temperatuur daar is. Het is hier momenteel 8 graden maar wel droog i

n tegenstelling tot de afgelopen dagen waarin het geplenst heeft.
  2. Bep en Chris:
    8 oktober 2019
    Het is hier maar 28 graden en vreselijk afzien, ha,ha,ha.
    Nee het is hier fantastisch en we genieten met volle teugen.
  3. John Banen:
    7 oktober 2019
    Hoi Chris en Bep.
    Lees alles mee en ik zie dat jullie een rottijd hebben, is wel afzien daar als ik het zo begrijp.
    Lekker met elkaar genieten en je vooral niet druk maken dat het hier koud is en vochtig :-)
    Greetz, John & Mirjam
    p.s. groetjes van iedereen (MHT)
  4. Bep en Chris:
    8 oktober 2019
    Hier zitten ze te smachten om regen. Het is al maanden droog. De bosbranden zijn ten noorden van ons, maar als de wind deze richting opstaat kan je ruiken, een vreselijke rooklucht.
    Het is daarom ook wat bewolkt, maar dat houdt dan ook wel weer de zon wat tegen, anders is het hier ook niet te harden zo warm.
  5. Henco en Jenny:
    9 oktober 2019
    Jullie vermaken je daar wel zo te zien, ga zo door. Hier alles oké. Groetjes aan all the family