THUIS

27 november 2019 - Zeewolde, Nederland

We zijn gisteren thuis gekomen van een heeeeele lange reis, en dan bedoel ik de terug reis. Op maandag, 15:00 uur opgestegen in Brisbane en op dinsdag, 07:00 uur geland in Amsterdam. Een reis van 24:00 uur. Door de reis en wachttijden naar het vliegveld, tussen de vluchten door en naar huis, zijn we zo'n 29 uur onderweg geweest.

Michiel heeft ons opgehaald op Schiphol. Na lang wachten op de koffers, konden we eindelijk naar huis. Thuis gekomen hebben we eerst een lekker ontbijt gekregen. Michiel had alles perfect verzorgt, een croissantje, jus d'orange en een kopje koffie. Na een uurtje kwam Celia met Siem. Siem had afgezwommen voor zijn eerste zwemdiplomaatje en mag naar de volgende groep. Hij stond even raar te kijken toen wij opeens in de kamer zaten, maar alles was al gauw bij het oude. Even knuffelen en cadeautjes uitpakken. Na een uurtje moesten zij ook verder. Wij zijn wat uitgaan pakken, hoe moe we ook waren. Zo snel mogelijk het ritme zien op te pakken.

Even wat cijfertjes over onze reis?

Volgens Google earth hebben we zo'n 44.000 km gereisd.

Met de camper hebben we in New Zealand ruim 3000 km afgelegd.

Met de huurauto hebben we in Australie ruim 2500 km afgelegd.

We hebben 7 vliegreizen gemaakt.

Ik heb er 8 gemaakt, 1 daarvan was in een Tiger Moth van meer dan 80 jaar oud.

We hebben 3 keer op Ferry gezeten met de auto en Camper.

De laagst gemeten temperatuur was 3 graden in New Zealand.

De hoogst gemeten temperatuur was 36 graden in Brisbane.

We hebben meer dan 2000 foto's gemaakt.

Ons reisblog is in het totaal door 843 mensen bezocht.

Het reisblog is in het totaal 19384 keer bekeken.

We willen iedereen hartelijk bedanken voor de leuke, spontane en aardige reacties. Omdat het er zoveel waren, hebben we niet altijd gereageerd. Ook het internet is in New Zealand en Australië niet zoals wij gewend zijn. Er is lang niet overal internet aanwezig, en als het er wel is, is het zo langzaam dat alleen email verkeer mogelijk is.

Wij willen Syd en Annette natuurlijk hartelijk bedanken voor het gastvrije onderdak en de superfijne weken die we met hen hebben beleefd.

Onze buurtjes in de straat, die onze vissen hebben verzorgt, de post hebben weggehaald, de auto op de oprit hebben verplaats, om indruk te wekken dat het bewoont was en bloemen hebben neergezet bij thuiskomst. Allemaal super bedankt.

Ook een bedankje voor Tui in Zeewolde, zij hebben (samen met ons) deze reis goed verzorgt. Alhoewel zij niet alles kunnen voorzien was alles goed voor elkaar. De minste ervaring? Het hotel in Singapore. De kamer was niet groter dan een kleerkast. De badkamer zo groot al een flinke toilet ruimte. Daar moest je douchen, wassen en naar de wc. Ver van het centrum en onvriendelijk personeel in de ontbijtzaal. De beste camping; in Greymouth, fantastisch gewoon en niet eens de duurste, verwarmde douche ruimtes, goed internet, gescheiden parkeerplekken, schone en goed ingerichte keuken.

Maar nu begint het gewone leven weer. Eerst in het ritme zien te komen. Boodschappen doen, want we hadden alles leeggemaakt, koelkast, vriezer enz.

De zomerkleding opgeborgen en alle winter kleding uit de kast getrokken.

De eerste aanvraag voor een bezoekje aan een zieke koi, bij een lid van onze vereniging, heb ik al weer binnen. Straks maar een afspraak maken voor een bezoekje. Ik heb me ook al gemeld bij mijn werkgever, om auto's rond te brengen.

Wij hebben de mooiste reis van ons leven (tot nu toe) gemaakt, om nooit te vergeten.

1. Froukje:
    27 november 2019
    fijn dat jullie weer veilig terug zijn👍🏼gauw samen aan de koffie bep☕️🍰
  2. Bernie.berends:
    27 november 2019
    Chris en Bep .Gefeliciteerd dat de reis is goed verlopen .en we hebben van jullie kunnen genieten B.V de fotos en jullie mooie verhalen .gelukkig zijn jullie gezond thuis aangekomen en leuk ontvangen .dat is ook heel wat waard .fijne dagen thuis nog ,en tot vrijdag bij Sint Jansdal optreden ?groetjes bernie
  3. C van Driel:
    28 november 2019
    Wel weer even wennen om in het gareel te komen. Maar heel erg bedankt voor jullie verslagen. IK heb er van genoten. En wat leuk die slotscene: al die cijfers. Indrukwekkend.
  4. Wies van Buren:
    29 november 2019
    Het was heel bijzonder om zo met jullie mee te kijken op deze reis. fijn dat het zo goed is geweest en veilig geland in ons kikkerland! tot gauw, groet Wies
  5. Janny Atsma:
    4 december 2019
    Bep, Ik heb de site gevonden, ga het nog even bekijken.