Oud en nieuw in Forestdale

4 januari 2023 - Regents Park, Australië

29 december.

Vandaag een dagje bijkomen.

's Ochtends wandeling, zwemmen en een douche genomen.

Bep heeft wat opgeruimd en een wasje gedraaid.

ik heb, met Syd, de pomp verder afgemaakt.

Wat onderdelen verzameld en wat gesleuteld.

Een stopcontactje gemaakt tegen de gevel en daarna proefdraaien.

Super gelukt allemaal, met een flinke waterstraal kun je de planten besproeien en het zwembad vullen.

De volgende dag naar een meer gereden in de buurt, Forest Lake genaamd.

Dit is een kunstmatig aangelegd meer met allerlei voorzieningen.

Speeltuin voor de kleintjes, sportplaats voor de ouderen, compleet met allerlei toestellen.

Verder aangelegde tuinen, bruggetjes en watervalletjes.

Een rondje ronde het meer kost je ongeveer een uurtje of 2.

Syd had duidelijk last van zijn knie en moest om de paar honderd meter even zitten.

Terug bij de auto zijn we maar het dichtstbijzijnde winkelcentrum gereden.

Wat boodschappen gedaan en een ijsje gegeten.

Dan naar huis, koken en lekker gegeten.

Oudejaarsdag.

Annette heeft ons naar een grote shopping mall gebracht.

Leuk om daar rond te kijken. En... de airco draait daar op volle toeren.

Eerst maar eens koffie gedronken, echte koffie wel te verstaan.

Thuis hebben we alleen maar oploskoffie, uit zo'n zakje.

Wat lekkers erbij, het is per slot van rekening vakantie.

We hebben daar de lokale brandweer gesponserd.

Zij stonden in de mall met een kraampje en verkochten daar allerlei spulletjes, oa een kalender met half ontblote brandweer lui.

Bep was er niet weg te slaan, hahahaha, grapje.

Daarna wat gegeten bij een restaurantje.

Syd heeft ons daarna weer opgehaald.

Omdat er, in de tuin, een boom in de weg stond, moest deze maar heet loodje leggen.

Syd was in de morgen begonnen en had hem al tegen de vlakte.

Bep begon de rommel op te ruimen, alles op de truck van Syd.

Ik heb wat geholpen om de stam en dikke takken klein te maken.

Daarna heeft Syd oliebollen gebakken, een traditie die hij al jaren in stand houdt.

Lekkere bollen, vol met krenten en rozijnen.

Omdat het deeg niet echt goed gerezen was, vielen ze behoorlijk zwaar op de maag.

Maaar de smaak was prima.

Oude jaarsavond is hier nu niet het spectaculairste moment van het jaar.

Eerst een film gekeken uit de oude doos, een of andere komische western.

Nadat iedereen om 10:30 uur lag te slapen heb ik maar door gekeken.

Om 11:30 uur iedereen maar langzaam wakker gemaakt.

Zo kroop de tijd naar 00:00 uur.

Vuurwerk is hier verboden. Niet vanwege de overlast, aar het is hoog zomer en men is doodsbang voor bosbranden.

Hier en daar een enkele knal, maar dat was het wel.

Bep en ik wilde een keer in ons leven een nieuwjaarsduik maken.

Dit leek ons een uitgelezen moment om onze wens te verwezenlijken.

Precies om 00:12 uur sprongen wij in het zwembad.

Glaasje wijn erbij en nog even lekker gezwommen.

Daarna nog wat zitten kletsen en nog even geface-timed met Celia, Michiel en Siem.

Om 02:00 uur naar bed.

1 Januari is ook hier een vrije dag. Traditie is om met de familie te BBQ en.

Omdat de jeugd tot laat heeft gefeest, waren ze niet allemaal aanwezig.

Het was super gezellig om weer met iedereen verhalen te delen, bij de bbq en een flesje wijn.

Nog even geface-timed toen het 00:00 uur was in Nederland.

Na afloop alles opgeruimd en een beetje op tijd naar bed.

De volgende dag met de vrachtwagen naar de vuilstort gereden om het groenafval weg te brengen.

Tuinafval is hier gewoon een kleine vrachtwagen vol.

De palmbomen die hun bladeren laten vallen veroorzaken veel vuil, daarnaast lag er natuurlijk de omgezaagde boom op de wagen.

Veel bomen verliezen hier ook de boomschors in de zomer.

Dit geeft ook behoorlijk wat afval.

Dus tuinieren hier betekend ook veel afval afvoeren.

Het is handig als je eerst de grote palmbladeren op de truck laat en daarna al het andere groen afval.

Bij de stortplaats trek je met z'n tweeën aan de onderste bladeren en schuift zo het hele pakket van de wagen.

's Middags zijn we naar mount Coot-tha gereden.

Een uitkijk post aan de buitenkant van Brisbane op een berg.

Je hebt hier een prachtig uitzicht over Brisbane en de wijde omgeving.

Natuurlijk weer een ijsje gegeten en via een alternatieve route terug gereden.

De volgende dag weer naar Brisbane gereden.
Syd heeft ons afgezet in Brisbane.

We zijn daar in het reuzenrad geweest. Vanuit het reuzenrad heb je een leuk uitzicht over de southbank van Brisbane.

Leuke bijkomstigheid is, het rad is gemaakt door Nederlanders.

Dat geeft in elk geval een vertrouwd gevoel.

Over de brug een rondje door de stad gelopen en geluncht op een terras boven de winkelstraat.

Daarna naar het Museum van Brisbane.

Het mooie is dat dit geheel gratis is.

De tegenvaller was dat veel exposities gesloten waren vanwege onderhoud en opbouwen van een nieuwe expositie.

We zijn weer met bus terug gegaan naar Forestdale.

Altijd weer leuk, een rit met het ov.

Een vermoeiende dag, dus even relaxen, zwemmen, eten en naar bed.

1. Ineke:
    4 januari 2023
    Nou jullie zijn het jaar goed begonnen met een nieuwjaarsduik. Voor 2023 een goed en vooral gezond jaar 🥂
  2. C van Driel:
    4 januari 2023
    Nog steeds boeiend, jullie verslag, heerlijk om mee te leven. De allerbeste wensen voor het komende jaar. Het is hier niet koud voor de tijd van het jaar, maar grijs/grauw/miezerig.
  3. Bernie.berends:
    4 januari 2023
    Jullie zijn actief met alles,maar julle hebben prachtig weer ,hier veel regen met bakken komt het naar beneden niks aan .mept jet gewandeld,we kwamen dryf nat thuis .oudjaars avond ,een drukte in de lucht ,prachtige vuurwerk .maar ook veel harde knallen .zeer gevaarlijk voor je oren .in onze straat was het rustig .iedereen was weg .we hadden ook heerlijke oliebollen enz.jullie hadden het wel erg druk met bomen en bladeren, leuke foto's weer ,Bep wat ben jij klein als je naast Cris staat ,bep jij met een vogeltje ,Cris met de boomstam ,ook de oliebollen zagen er goed uit .en dan samen in het zwembad met een glaasje wijn gezellig hoor ,foto inde puzzel van jouw Bep grappig hoor .met je verjaardag ben je zeker niet thuis ?jullie nog fijne werkdagen met fam.en blijf maar genieten groetjes van ons Janny bernie en poot van onze Jet de tekkel

gevaarlijk
  4. Wies van Buren:
    4 januari 2023
    Voor jullie een gelukkig Nieuwjaar en een sprankelend jaar! Is het daar zo heet?! Pfff dan is het zwembad een uitkomst… 😅
  5. Marijke:
    6 januari 2023
    Lekker bezig Chis ouwe klusser haha en Bep ik zou daar ook een nieuwjaarsduik nemen in dat prachtige warme land❤️de beste wensen lieverds! En nog veel plezier liefs Hans&Marijke.
  6. John en Jos:
    8 januari 2023
    Hoi Chris en Bep, zo al de foto's te zien en de verhalen te lezen hebben jullie het goed voor mekaar.
    Ik vraag me af of jullie nog wel terug willen komen. Terwijl ik dit schrijf hoor ik dat er in het westen van Australië overstromingen zijn, ik hoop dat het niet bij jullie in de buurt is.
    Wij wensen jullie nog veel mooie weken daar, groet John & Jos
  7. Bep en Chris:
    9 januari 2023
    Hoi Jos en John.
    Van de overstromingen hebben wij geen last.
    Deze vinden plaats in het zuiden en in het westen.
    Wij zitten in het oosten van Australië.