Onderweg

10 november 2022 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Gisteren vertrokken.

Jan (over buurman) was zo vriendelijk om ons weg te brengen.

Om klokslag 09.00 uur stond hij voor de deur.

Inladen en wegwezen; 10:00 uur op Schiphol.

Het was helemaal niet druk, alles liep op rolletjes, inchecken hadden we thuis gedaan, koffer afgeven, veiligheidscontrole, douane en om 11:00 zaten we aan de koffie met een broodje.

Daarna het gedoe van wachten, wachten en nog meer wachten.

Eindelijk om 15:30 uur vertrokken.

Nog even over Flevoland gevlogen om dag te zeggen tegen iedereen.

Het vliegtuig zat lang niet vol, dat betekende dat veel mensen van stoel gingen wisselen en van 3 stoelen een bedje maakten.

Na zo'n 6 uur vliegen kwamen 0:05 uur aan op vliegveld Dubai.

Daar ging alles nog sneller dan op Schiphol, ongelooflijk.

Vanuit de het vliegtuig naar de bagage band is zo'n 15 minuten lopen.

Er is een taxiservice beschikbaar, in de vorm van verlengde golfkarretjes, maar we waren blij even de benen te kunnen strekken.

Bijzonder is dat er onderweg vanuit vliegtuig tot en met de taxistandplaats, 10 tallen verkeersregelaars staan die je de juiste richting op sturen en door de douane loodsen.

Voordat je bij de koffer kan eerst even door de veiligheidscheck en immigratie dienst. Ik denk dat er wel 50 ambtenaren om je paspoort en identiteit te beoordelen waren. In een mum van tijd naar de taxi's.

Wat een chaos, misschien wel 100 taxi's in 4 rijen dik die in no time alle passagiers wegbrachten.

Ook hier weer tientallen verkeersregelaars die de verkeersstromen regelde, super om te zien.

Onze chauffeur kon niet praten, hij heeft helemaal niks gezegd tijden de rit.

Max Verstappen zou een harde dobber aan hem hebben, links rechts knipperend met zijn lichten en veeel harer dan de rest bracht hij ons weg, binnen  15 minuten waren we bij het hotel, inchecken en naar de kamer.

Overigens is de taxie niet duur, iets minder dan € 20,00.

We wilden nog even wat gaan drinken in de disco van het hotel, die was volgens de liftboy tot 04:00 uur open.

Pfffff morgen ga ik wel verder, nu gaan we Dubai verkennen/onveilig maken, zoals je wilt.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gijsbert:
    10 november 2022
    Geweldig. De reis is gewonnen. Geniet ervan!
  2. Gijsbert:
    Begonnen.....
  3. Louise van Hamont:
    10 november 2022
    Mooi dat alles zo vlot verlopen is.
    Nu genieten van Dubai
  4. Bernie.berends:
    10 november 2022
    Cris en bep leuk om jullie te volgen ik heb woensdag aan jullie gedacht ,enin de lucht gekeken of ik jullie zag vliegen ,gelukkig is alles goed verlopen ,maar wel vermoeiend. Nogmaals bedankt voor jullie bericht .ik blijf jullie volgen ,want wij zijn ook reis mensen,goeie reis verder nog ,toi toi toi .blijf genieten ,en blijf gezond . Bernie en janny ,
  5. Henco en Jenny:
    10 november 2022
    Geniet van jullie reis en belevingen.
  6. Kootje:
    10 november 2022
    Hoihoi,Het avontuur is begonnen, geweldig, geniet ervan, leuk om jullie te volgen.🥰
  7. Gertie Gabriël:
    10 november 2022
    Fijn dat jullie vakantie goed begonnen is!! Geniet ervan.
  8. Marijke:
    10 november 2022
    Ahhhh,eindelijk veel mooie herinneringen maken ❤️
  9. Bernie.berends:
    10 november 2022
    Ik wacht rustig op jullie verhaal ,heb griep injectie gehad en ben nu 3 dagen ziek ,keelpijn oorpijn hooftpijn enz .kreeg 4xdaags paracetamol a1000.mgr .en drink erg veel .gelukkig ga ik nu de goeie kant op .jullie nog fijne dagen toegewenst en een mooie reis ,groetjes bernie ..
  10. C van Driel:
    13 november 2022
    dat is avast een goed begin. vlot door alle ingewikkeldheden.