De laatste loodjes

23 januari 2023 - Regents Park, Australië

Afgelopen woensdag had Syd en Annette ons opgehaald van het vliegveld Brisbane.

Daarna hebben we niet veel meer ondernomen.

Lekker relaxen, zwemmen eten, drinken en nog wat klusjes opgeknapt in de tuin.

Zaterdag is altijd gezellig. Dan komt er wat visite langs, de kinderen en een kennis.

Het vervelende is dat we de hele dag eten, hahahaha.

's Ochtends ontbijt, na het ontbijt koffie met een tafel met koekjes en andere lekkernijen.

Tussen de middag lunchen en na de lunch koffie of een biertje met weer een tafel vol lekkere dingen.

Eind van de dag avondeten, met een ijsje toe.

Daarna koffie met een lekker stuk chocolade.

Ondertussen nog een beetje zwemmen en een biertje.

Dat is allemaal goed uit te houden, buiten dat we ongeveer aan het dichtgroeien zijn.

Vandaag, maandag, zijn de scholen weer begonnen. Dat was voor ons aanleiding om naar southbank te gaan.

Het strand en het zwembad waren niet te druk, gewoon gezellig. Verleden week kon je over de hoofden lopen.

Nog even naar Brisbane city geweest.

Ik had nog 2 ov kaarten van Translink.

Ik wilde deze inleveren, 10 dollar per stuk en 9 dollar tegoed per kaart, is toch weer 38 dollar.

Op het inlever punt wilde een kerel achter het loket de naam weten waarop de kaar geregistreerd was.

Ondanks dat in alle mogelijkheden opgesomd had hoe de kaarten geregistreerd stonden, kreeg ik steeds te horen dat mijn antwoorden niet overeen kwamen met de registratie.

Ik heb aangeboden om mijn paspoort te laten zien, misschien had ik wel een tik fout gemaakt.

De man bleef onverbiddelijk.

Na een kwartiertje soubatten heb ik het maar opgegeven.

Thuis gekeken hoe ik de kaart had ingeschreven.

Ik had de kaart ingeschreven onder de naam Chris Wit en Bep wit.

Na enig zoekwerk kwam ik erachter dat het vakje , waar ik "de" had ingevuld , niet werd overgenomen in de totaal regel.

Waarom niet? geen idee.

Omdat het woordje de ontbrak in mijn naam wilde hij niks uitkeren.

Wat voor een zijkert kan je zijn.

Dan maar even kijken op het vliegveld as donderdag, als we weer terug vliegen naar huis.

Syd en Annette waren op de southbank achter gebleven.

Naar de city is best een aardig eindje wandelen.

Terug op de southbank wilden we nog even zwemmen in het zwembad aldaar.

Bep had de zwemspullen meegenomen.

Er zijn mooie omkleed lokaties aanwezig, helaas was de heren lokatie gesloten ivm onderhoudswerkzaamheden.

Hoe verwend kan je zijn op zo'n mooie lokatie.

In Nederland zijn al dit soort voorzieningen niet voorhanden.

Gelukkig stond er 100 meter verderop nog een lokatie om je om te kleden.

Moest ik helemaal daar naar toe lopen om me om te kleden.

Toch nog heerlijk gezwommen in lauw water.

Daarna weer terug naar huis, in Forestdale, nog even langs Steven geweest, de neef van Bep, om gedag te zeggen.

Ondertussen is Bep weer een beetje aan het inpakken.

Donderdag komt steeds sneller dichterbij.

De tijd is omgevlogen. We kunnen nog even genieten van het prachtige weer en het zwembad in de tuin.

Morgen nog even sjoppen en uit eten gaan met Syd en annette.

1. John Banen:
    23 januari 2023
    Geniet nog maar even van het mooie weer daar, zal je vrijdag behoorlijk tegenvallen. Als ik het zo lees weer hoop mooie herrineringen die je mee naar huis neemt. Greetz van ons.
  2. Gijsbert:
    23 januari 2023
    Tijd is omgevlogen! Geniet er nog van.
  3. Michiel:
    23 januari 2023
    Het wordt ook wel weer tijd om naar huis te komen!
    Kilootjes moeten er weer af getraind worden…..
    Zag dat het bier in de aanbieding is. Zal een kratje voor je kopen om af te kicken😉
    En ik zal een muts en handschoenen voor je kopen😉
  4. Wies van Buren:
    23 januari 2023
    Nog een paar dagen genieten!!
  5. 🌸Willemien:
    25 januari 2023
    Hoi Bep en Chris, geniet van de laatste momenten daar. Goede reis en wel thuis.
  6. H.hollaardt:
    25 januari 2023
    De vakantie zit er weer op ,het is een mooie vakantie geweest zo te zien en te lezen. Ik vind het leuk om de reisverslagen te lezen .veel.liefs Hannie