Klaar voor vertrek

26 januari 2023 - Regents Park, Australië

Gisteren nog even wat plantjes voor Annette gekocht bij Bunnings, de grootste DHZ keten in Australie.

Bij terug komst heeft Bep de plantjes nog even geplant in de bloembakken.

Verder hebben we nagenoeg alles ingepakt. Telkens even wegen of de koffers niet te zwaar worden.

Het is allemaal priegelwerk om alles evenredig, qua gewicht te verdelen.

We hadden nog even gezwommen en Bep had de zwemspullen opgehangen aan de lijn, die zijn hier binnen een uur droog.

Na een uurtje wilde Bep de spullen van de lijn halen, ik zat binnen om de check in te regelen en de boardingpassen te printen, toen Bep in panniek binnen kwam stormen.

Bep had een slang gezien bij de waslijnen, een zwart met bruin patroon.

Syd vloog overeind en pakte zijn gereedschap (een schop) om de slang te lijf te gaan. Je wilt per slot van rekening geen gifslang in de tuin, bij je huis hebben.

Ik erachteraan met foto toestel, zoiets wil je niet missen immers.

Bij de droog lijnen aangekomen, moest Syd hartelijk lachen.

De slang bleek een blue tonque lyzard te zijn.
Een totaal onschuldige hagedis, die leeft van allerlei insecten en groenvoer, dus nuttig om in de buurt te hebben.

Toen Bep van de schrik bekomen was hebben we eerst maar een kopje koffie gedronken en smakelijk gelachen om de reactie van Bep.

Ik ben nog even met Syd naar Brisbane gereden, naar het bedrijf van Steven, de zoon van Syd.

Hij heeft daar nog even vlug een steuntje voor mijn muziekstandaard gemaakt.

Ik kan dan mijn laptop, veilig om de standaard zetten, zonder het risico te lopen dat hij eraf valt.

Ik vond de ruwe uitvoering al mooi, maar Syd vond dat hij nog even gepolijst moest worden.

Nu maar hopen dat hij past.

's Avonds zijn we uit eten geweest om Syd en Annette te bedanken voor de heerlijke en onvergetelijke vakantie.

Het rommelde al een beetje en de lucht werd pikzwart, er was een thunderstorm op komst. Het was drukkend warm buiten.

In het retaurant was het lekker koel.

Tijdens het eten besloot een of andere onverlaat dat alle airco's in het restaurant op vriezen moesten worden gezet.
het werd steenkoud en iedereen zat precies in de uitblaas openingen van de aico's.

Het leek wel of het personeel niet van de kou hield en hebben zich ergen in de luwte verscholen.

We besloten om het dessert en koffie maar thuis te gaan genieten.

Ondertussen was er een heftige regenbui losgebarsten, met veel bliksem.

Voorzichtig is Syd naar huis gereden.

Thuis een ijscream en koffie genomen en toen..... naar bedje toe.

Vandaag de laatste dag in Australie.

We hebben eerst maar een wandeling gemaakt, na terug komst ontbijtje en onze zwemkleding aangetrokken.

Het was immers de laatse keer dat we van het heerlijke zwembad konden genieten.

Daarna heerlijk relaxen en wat opruimen.

Bep heeft de laatste was erin gedaan en we hebben alles gestofzuigd, zodat we het netjes achterlaten.

Desmarie is ook nog even langs gekomen om gedag te zeggen, super leuk.

Nu nog even een lunch genieten, ik begrijp datt we eieren met spek krijgen.

Daarna is het echt gedaan met ons luie leventje.

Over een paar uurtjes zitten we in het vliegtuig op weg naar Dubai, daar overstappen en dan door naar Amsterdam.

Met een beetje geluk staat Michiel, Celia en Siem ons op te wachten.

1. Louise van Hamont:
    26 januari 2023
    Wat was het leuk om mee te kunnen genieten van jullie reis.
    Ik wens jullie een goede terugvlucht.
    En Bep, zien we je donderdag weer?
    Zal wel weer wennen worden die kou hier.
  2. John en Jos:
    26 januari 2023
    Ja het zit er weer op voor jullie, bedankt voor het mee genieten. Het was leuk om jullie zo te volgen.
    Goede terug reis gewenst en tot ziens weer op de koren. Jos & John
  3. Marijke:
    26 januari 2023
    Haha verhaal van de slang, maar ik zou de zelfde reactie hebben bij die hagedis hihi
    Ik heb genoten van jullie mooie verhalen,dit kan niemand van jullie afnemen.
    Nu weer terug naar het koude kikkerlandje wat ook zijn charmes heeft. Goeie reis liefs van ons xx
  4. Bernie.berends:
    26 januari 2023
    Het was geweldig om met deze reis ,mogen mee genieten,want we komen daar ook niet ,en het was leerzaam ,liefs van ons drieën Janny Jet bernie
  5. Bernie.berends:
    30 januari 2023
    Geweldig ze zij weer thuis , wel een lange reis ,maar dat zijn zij gewend,maar ee fijne thuis komst ,kinderen hebben gezogen koelkast aan gevuld ,en verder hebben ze heerlijk geslapen ,bedankt voor jullie reis en foto's .groetjes .