Van Hastings naar Foxton Beach.

17 oktober 2019 - Foxton Beach, Nieuw-Zeeland

Gisteren naar de camping in Hastings gereden. Het weer was niet best regen en koud. Onderweg gestopt bij het plaatsje Napier.  Volgens de locals de moeite waard. Napier is in 1931 verwoest door een aardbeving en daarna herbouwd in Art deco stijl. Er moesten verschillende attracties zijn, maar door het slechte weer  was alles gesloten. We zijn tenslotte maar even gaan koffie drinken bij Starbucks. Daarna lekker doorgereden naar de Camping in Hastings, waar we weer ontzettend vriendelijk verwelkomt werden door een vrouwtje wat een paar worden Nederlands sprak. Ze had 4 jaar in Den Haag gewoond. Ze wilden ons een delicate vraag stellen over hoe het nu zat met zwarte Piet, want dat is hier zelfs op het nieuws. Het moet niet gekker worden. Zij vond het  Sinterklaas feest geweldig, ze heeft er zelfs nog foto's van. Daarna lekker gekookt een eind gewandeld, wat gelezen en toen was het weer bed tijd. Morgen rijden we door naar Foxton Beach. Vanmorgen opgestaan stralend weer strak blauwe lucht konden we mooi buiten ontbijten, even bij gekletst met een stel wat voor ons in het vliegtuig zat, van Amsterdam naar Singapore, met twee kleine kindjes. zij vonden het ook prachtig hier. Camper in orde gemaakt en weer op weg ongeveer 3 uur rijden, soms net Nederland geregeld weg opbrekingen grote vrachtwagens voor je dan kruip je omhoog, zo maak je van alles mee. Na 2 1/2 uur rijden kwamen we aan in Palmerston north dat is een studentenstad met meer dan 70 belangrijke opleidingsinstituten welke studenten van over de hele wereld aantrekt. Er schijnt zelfs een Rugby museum te zijn. Door naar de Camping in Foxton Beach,  aan het strand. Na gekookt te hebben in de keuken hier en Chris heeft afgewassen een strandwandeling gemaakt.  Super romantisch een mooie zonsondergang en dan komen er auto's het strand oprijden heel bijzonder. Voor vandaag even genoeg geschreven tot gauw.

1. John Banen:
    17 oktober 2019
    Nog steeds genieten zie ik, mooie foto's. Greetz
  2. C van Driel:
    17 oktober 2019
    Heerlijk jullie verslag te lezen. Vandaag weer eens een niet-regendag. Vanavond kleinzoon Issey te slapen, dus patat met mayonaise eten.