Greymouth dag 2 dan naar Westport.

24 oktober 2019 - Westport, Nieuw-Zeeland

Dag 2 in Greymouth , vandaag gaan we naar het dorpje Shanty Town geweest, 10 km van Greymouth. Het is een dorp dat nagebouwd is naar aanleiding  van de goudkoorts rond 1850. Daar reed nog een stoomtrein met  een echt stationnetje uit die tijd en stinken en roken dat ding. Je kon er goud wassen en er waren allerlei winkels uit de jaren 1850. Wij hebben er in een gekke bui  foto's laten maken in kleding uit die tijd en af laten drukken in Sepia. We hebben vreselijk lol gehad bij de verkleed partij en het maken van de foto's. Het luke was dat we bovendien prachtig weer hadden die dag. Even terug naar de camping om wat eten te maken, want  's avonds hadden we een afspraak bij een New Zealands bierbrouwerij, Monteith's brewing co. Het was een half uurtje lopen vanaf de camping. De man van de camping zei dat je kan altijd een taxi terug kan nemen als lopen niet meer zo goed gaat, haha. We kregen een leuke rondleiding van een jonge enthousiaste griet, maar die sprak zo snel dat we het  soms niet konden volgen. Chris sprak haar aan en vertelde haar dat zo snel sprak als een "machine gun". Ze wilde de tour overdoen in een ander tempo, maar dat hebben we maar afgeslagen. Daarna was er een gezellige ruimte waar je nog 3 gratis verschillende bieren mocht proeven. We ontmoeten daar een stel uit Australia en hebben daar de rest van de avond gezellig mee geklets en geproefd natuurlijk. Toen nog een frietje en we waren helemaal voldaan lekker terug gewandeld wat overigens prima ging. In de camper nog even nagepraat over de dag en de camping. Dit was veruit de mooiste camping die we getroffen hadden, en niet duurder dan de rest.

Met vloerverwarming verwarmde douche- en toilet gelegenheden. Zeer ruime douche cabines, met mooie glazen wanden, in plaats van een plakgordijntje. Geen knopje waar je op moet drukken en dan 5 minuten warm water krijgt, een prachtige keuken met alle voorzieningen die je wensen kan, tot aan schone theedoeken aan toe. Nee een super camping.

Na de overpeinzingen zijn we heerlijk gaan slapen.

24 oktober

Vandaag noordwaarts naar Westport, een ritje van zo'n 1 1/2 uur, of 100 km. We hebben de kustweg gevolgd, met weer lekker wat stuurwerk. Onderweg wat foto's gemaakt op mooie uitkijkpunten.

We kwamen een bordje tegen wat verwees naar een zeehonden kolonie, 14 km verderop. Omdat we vroeg waren en de afstand niet te ver was, zijn we afgeslagen om maar even te kijken. Het was mooi weer, dus wat let je, je bent ten slotte op vakantie.

Op de locatie aangekomen, moesten we zo'n 10 minuten wandelen over een berg paadje, tot we bij een uitkijkpunt kwamen waar we de zeehonden kolonie konden bewonderen. Helaas waren de meeste honden uit eten of zo, dus bleef er een zoekplaatje achter om de paar zee honden te kunnen vinden.

Goed en wel gearriveerd op de uitkijkpost sloeg het weer om, van prachtig zonnig naar een stortbui. In enkele seconden barste het los. Gelukkig verdween het net zo snel als het gekomen was, want schuilen was er niet bij op een bergpaadje.

Door naar de camping in Westport. Daar aangekomen hebben we ons gemeld en zijn we nog even wezen winkelen. Een hoofdstraat en verder niets. Koffie gedronken in een lokale snackbar en boodschappen gedaan in een supermarkt. Terug naar de camping. Bep heeft heerlijk gekookt en zijn daarna terug gegaan naar de camper, een blog schrijven en foto.s uitzoeken. Morgen willen we op tijd vertrekken naar Hanmer Springs.

Het schijnt dat je daar in warmwater bronnen kan rond dobberen, of zo. Een rit van zo.n kleine 300 km.

Nu nog even een biertje en een nootje en dan slapen gaan.

1. Froukje:
    24 oktober 2019
    mis de sepia foto, nieuwsgierig, fotootje maken van het origineel misschien??liefs
  2. Bep en Chris:
    25 oktober 2019
    Ze staan er inmiddels op. Langzaam en weinig internet bezorgt ons veel werk, ha,ha
  3. Wies van Buren:
    24 oktober 2019
    Konden jullie niet langer van die fijne camping genieten ivm strakke planning?
    En leuk ook een Kiwi-vogel gespot!
  4. Bep en Chris:
    25 oktober 2019
    Hoi Wies, een leuke camping is aardig, maar we willen wat meer zien van het land. Daarom trekken we van camping naar camping. De planning voor morgen maken we vanavond.
  5. Froukje:
    geweldig leuk😂😂
  6. Wies van Buren:
    25 oktober 2019
    😉 dat snap ik. Je gaat niet alleen voor de luxe. Goeie reis verder👋🏼
  7. C van Driel:
    25 oktober 2019
    Ik kan me voorstellen dat jullie gelachen hebben met de verkle eddpartij. Het is erg leuk jullie zo te zien.
  8. Truus De Roode:
    25 oktober 2019
    Wat een Top foto's Echt lachen, kunnen worden ingelijst hoor.
    Fijne Reis verder 🥝
  9. Kootje:
    26 oktober 2019
    Oh, wat een gave foto’s echt geweldig.😘🤗