Fernvale

19 januari 2023 - Regents Park, Australië

Goede morgen,

Omdat het al even geleden is dat wij iets van ons hebben laten horen, zal ik even met terug werkende kracht ons verhaal doen.

Zondag 8 januari;

We zijn naar Fernvale gereden, een plaatsje waar een rommelmarkt was.

Lokalen konden daar hun overtollige rommel verkopen.

Een soort koningsdag of kofferbak markt.

We hebben daar een tijdje rondgeslenterd, maar niets gekocht. Daarna zijn we zijn we wezen lunchen in een leuk oud cafeetje.

Heerlijk in de tuin onder een grote boom, heb ik van een meat pie en een biertje genoten.

Na de lunch zijn we via een alternatieve route terug gereden.

We zijn even gestopt aan de Brisbane river, ongeveer 50 km voor Brisbane, hier was de rivier niet meer dan een klein riviertje met een strandje. Het was leuk om hier even te stoppen, omdat we in 1997 ook waren geweest.

Daarna weer naar huis.

Maandag 09 januari.

Vandaag zijn we precies 2 maanden onderweg, times fly.

Omdat we de laatste dagen veel problemen met onze internet verbinding hadden, moeste we even wachten op een monteur.

Deze zou in de morgen komen, tussen 08:00 uur en 12:00 uur.  Ik had aangegeven "zo vroeg mogenlijk". Om 12:15 uur kregen we een sms bericht dat de monteur onderweg was, pfffff.

Om 13:00 uur stond de monteur op de oprit.

Hij constateerde dat we slecht internet hadden?????

Na wat meten aan de LAN verbinding, het internet stopcontact in de muur, kwam hij tot de conclusie dat er geen signaal aanwezig was.

In zijn ute gestapt en we hebben hem een uurtje niet gezien.

Na een uurtje kwam hij vertellen dat het probleem was opgelost, een slechte verbing in een kast begin van de wijk.

De verbinding opnieuw gemaakt en inderdaad we hadden weer internet.

Die dag maar thuisgebleven en wat gezwommen.

Het was bloedheet, 37 graden in de schaduw,  maar Bep had het idee opgevat om het terras rond het zwembad onkruid vrij te maken.

Na een tijdje gestopt omdat het niet te doen was, 48 graden in de zon.

Vlug het zwembad in gesprongen, het water was ondertussen 31 graden, dus lekker warm.

In de loop van de avond in gecheked voor onze trip naar Sydney.

Nog even ge face timed met Celia, Michiel en Siem.

Siem had al een keer eerder gevraagd of ik oma in het zwembad wilde gooien, zo gezegd, zo gedaan.

O ja, oma had haar kleren nog aan, Volgens mij kwam hij niet meer bij van het lachen.

10 Januari.

Vandaag naar de Gold Coast, naar Surfers paradise.

Wij waren daar in 1997 ook al geweest. We herkenden het niet meer terug, allemaal hoge hotels aan de kust, een mooie boulevard met allerlei winkeltjes en restaurants.

We hadden zwemkleding meegenomen en hebben heerlijk gezwommen in de Oceaan. Prachtige hoge golven, maar een sterke stroming.

dankzij de life gards gebeuren er weinig ongelukken.

Ik val steeds van de ene verbazing in de andere. Zoveel publieke voorzieningen, die ook nog eens allemaal weken en brandschoon zijn.

Mooie douches om je af te spoelen als je uit zee komt, kleedhokjes op de boulevard, bankjes op de boulevard en plantenbakken en bomen die er fantastich uitzien.

Na het zwemmen wat gegeten en gedronken.

Daarna zijn we doorgereden naar Coolengatta, een plaatsje 3o minuten rijden.

Weer wat gegeten, langs het strand gelopen en weer terug naar huis (Forestdale).

Het was vreselijk druk op de weg, hier kennen ze gelukkig ook files.

Thuis aangekomen, wat gegeten (pffffff) drinken en wat gezwommen.

Morgen naar Sydney, we kijken er erg naar uit.

1. Marijke:
    20 januari 2023
    Pfff wat een hitte ! Echt een andere wereld waar jullie zitten, veel plezier nog ❤️💋
  2. Wies van Buren:
    20 januari 2023
    Het is letterlijk de omgekeerde wereld bij jullie, hier sneeuwt het 🌨️
    Goede reis verder, groet Wies
  3. C van Driel:
    24 januari 2023
    af en toe verlang ik best naar wat warmere streken, maar of ik geestelijk en lichamelijk 48 graden aankan, betwijfel ik ook weer.