Dubai vauit een stap op bus

11 november 2022 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Vandaag besloten een stap op en stap af tour te maken.

Kost een fortuin, maar dan ben je wel de hele dag onder de pannen.

Eerst maar eens ontbijten. Het hotel is India's georiënteerd, het ontbijt buffet ook.

Wat kunnen die lui smerig eten, soepen, rijsttafels, allerlei stinkende dingen.

Gelukkig ook een hoekje met Europees georiënteerde dingetjes, mini croissantjes, geroosterd brood, 2 soorten jam, honing en wat muffins of zo.

Houdt niet over maar oké, we zijn op vakantie dus niet teveel klagen.

Het is hier trouwens smerig heet, buiten 32* C., in de schaduw.

Overal airco, soms wel lekker, maar soms krijg je een klap in je gezicht als je van de 20 graden binnen naar 32 graden buiten komt.

In de  toerist bus lekker buiten gaan zitten. Als de bus rijdt is het heerlijk, de warme wind door je haren.

Als de bus stilstaat is het bloedheet in de stinkende benzine dampen.

Eerst maar eens naar de Dubai mall gegaan, onvoorstelbaar wat een luxe en sjieken bedoening.

Je kan er echt alles kopen, verzin maar iets.

We hebben daar rondgelopen, kop koffie met chocolade cake genomen.

In de mall is ook een waterval gemaakt, net als de rest indrukwekkend en overdreven, maar wel leuk om een keer te zien.

Ook even naar de Dubai fontein gelopen, een show van fonteinen die zich afspeelt in een vijver van misschien wel 200 meter lang en 100 meter breed. Super mooi om te zien.

We waren nog even wezen kijken of we in de Burj Khalifa omhoog konden, de hoogste toren van de wereld (denk ik). Kosten €45,00 pp. Er stond een gigantische rij te wachten voor de liften, dus hebben we er maar vanaf gezien.

De tour verder afgemaakt, het is allemaal heel erg indrukwekkend, alles is groot, wijds en voor al duur.

Dat steken ze ook niet onder stoelen of banken. Tijdens de tour krijg je uitleg, vooral dat het de grootste, langste en vooral het duurste van de wereld is.

Een weg door de stad die 16 rijstroken breed is, een skihal midden in de woestijn, een mall met een schaatsbaan erin, het duuste en enige 7 sterren hotel in de wereld een palm eiland waar de meest waanzinnige huizen op staan.

Halverwege kwamen we erachter dat we niet meer bij hotel konden komen met de toeristenbus.

Dan maar de taxi genomen, ondanks de brede straten, overal files in de stad.

Iedereen rijdt er als gekken, toeteren om te laten weten dat ze eraan komen en toeteren als iemand anders ook toetert.

Na een aantal omzwervingen, de chauffeur wist een weg met minder opstoppingen, zei hij.

Maar de rekening valt mee, inclusief tip € 15,00.

Bij een cafetaria op een druk kruispunt een shoarmaschotel gegeten, met een colaatje, want alcohol is bijna overal verboden, allen in hotels en sommige restaurants wordt alcohol geschonken.

Daarna na het hotel, een drankje in de bar genomen en dan naar de kamer.

O ja, even voor de vlucht van morgen nacht ingecheckt.

Nu maar lekker slapen gaan en morgen zien we wel verder.

1. Erna:
    11 november 2022
    Ik ben er een paar jaar geleden geweest tijdens een cruise. Vind het een geweldige stad
  2. Marijke:
    Wat een indrukken allemaal ❤️
  3. H.hollaardt:
    Het lijkt mij een mooie stad ,maar ik denk allemaal nieuwbouw. Groetjes Hannie
  4. André de Roode:
    12 november 2022
    Heb je foto’s gemaakt tijdens de hop-on-hop-off bus tour?
  5. Meri:
    13 november 2022
    Wat een heerlijk verhaal.. met veel plezier gelezen.. de grootsheid herken ik van Arizona, dat was alleen zonder al die luxe en stank did jullie melden.. de foto van uit het vliegtuig is prachtig..
  6. Bernie.berends:
    13 november 2022
    Wat een indrukkend verhaal , maar ik geniet er wel van.ga rustig verder mt jullie reis .tot de volgende uitslag.
  7. Bernie.berends:
    13 november 2022
    Ik wacht op de volgende reis, verslag