Naar Bundaberg

21 november 2022 - Bundaberg, Australië

Vanmorgen afgereisd naar Bundaberg.

Eerst onze ochtend wandeling gedaan, een kleine driekwartier door de wijk en een stuk bos wandelen.

Is best een uitdaging, want er is geen stukje vlakke weg.

Daarna douchen en ontbijten en auto inladen.

O ja, gisteren avond nog even op jacht geweest, op cain toads.

Deze zijn jaren geleden geintroduceerd in Australie, ergens rond 1930.

De caintoad is padden soort uit Amerika, hij eet ongeveer alles wat maar door zijn bek past.

Hij werd uitgezet in suikerriet plantages om schdelijke insecten op te eten.

Intussen is het een plaag geworden in Australie en bedreigt diverse inlandse diersoorten.

Je bent verplicht om de cain toad te doden als je ze tegenkomt.

Een van de methoden die de regeing voorschrijft is, in een plastic zak doen en dan in de vriezer gooien.

Syd slaat ze gewoon plat met een schop.

Vandaag dus vertyrokken naar Bundaberg,

Een ritje van zon 400 km. De helft van de snel wegen is prima, de ander helft van de snelwegen zijn 2 baanswegen, waar om de paar kilometer ondehoud wordt uitgevoerd.

Na zo'n 6 uur waren we op de plaats van bestemming, een motelletje wat er op booking.com prachtig uitziet maar in het echt is het vergane glorie.

Morgen een excusie naar een rum disteleerderij en een fabriek voor frisdranken., gingerbeer o.a.

1. Wies van Buren:
    21 november 2022
    Vies klusje met die cain tod….🫣
  2. Michiel:
    23 november 2022
    Haha herkenbaar dat onderhoud aan die wegen. En dan laten ze je stoppen terwijl je al een kwartier niemand bent tegengekomen. En als je helemaal stil staat mag je pas rijden.
  3. Bernie.berends:
    24 november 2022
    Ik heb dit gelezen .en ben alet op die ldieren we wachten weer op de volgende verslag .met wat mooie dingen en omgeving hier is alles rustig .goede reis verder. Toi toi toi Bernie.berend