Australie

14 november 2022 - Regents Park, Australië

Afgelopen nacht aangekomen in Australië. We hadden afgesproken dat we om 21:30 opgehaald zouden worden, vanuit het hotel uit Dubai. Wij waren 's middags nog even gaan liggen, omdat het beloofde een lage dag en nacht te worden.

We moesten om 22:00 uur op het vliegveld zijn en zouden om 02:00 uur vliegen.

Nadat de taxi chauffeur ons had afgezet, verleden hij ons dat we 100 AED moeste afrekenen, De meter had hij al uitgezet, de oplichter.

Op de heenweg koste dezelfde rit 65 AED, is € 17 inclusief tip.

Nu gaat het mij niet om die paar rotcenten, maar ik wil niet opgelicht worden, dat heb ik hem ook zo uitgelegd.

Plots was 80 AED ook goed. Ik wilde niet langer ruzie maken en gaf toe, maar een tip kon hij naar fluiten.

Hij wilde ook alleen maar cash betaald krijgen, wat ik niet had, dus het moest wel met de credit card.

Na een aantal pogingen kon hij geen verbindingen krijgen met zijn card reader.

Ik zij dat ik maar ging en het geld zou overmaken, daar ging hij dan weer niet mee akkoord, begrijp ik niks van.

Ik heb hem toen €25,00 gegeven en hem verteld dat dit dik betaald was, ik heb mijn spullen gepakt en ben weggegaan.

Op de luchthaven van Dubai kreeg ik een berichtje dat de vlucht een half uur vertraagd was.

Vlug door de douane en immigratie office. Daar konden ze onze elektronische visum aanvraag niet terug vinden, na een gesprek met zijn supervisor, Kon ik hem de geprinte versie laten zien.

Na een aantal 5en en 6en mochten we eindelijk door.

Op de luchthaven nog maar wat gegeten, een hamburgertje en een biertje erbij.

Inchecken en vliegen maar. Het vliegtuig zat stampvol.

Gelukkig verliep alles vlotjes, om 23:00 uur waren we geland in Australië.

Een uurtje verder stonden we buiten, hele vriendelijk mensen bij de douane en immigratie dienst.

Op de vraag of we eten bij ons hadden, zei ik dat we snoepgoed hadden.

De dame van de douane wist te vertellen dat snoepgoed geen eten is, dus mochten we zo doorlopen.

Even zoeken naar Syd en Annette, en daarna vlug naar huis. Syd was de weg helemaal kwijt, gelukkig had ik Map.me op mijn telefoon geïnstalleerd, dit op advies van een collega van Woonpalet.

Ik kon Syd vertellen hoe we thuis kwamen. Na een kop thee en een hapje zijn we gaan slapen.

Vandaag helemaal niks gedaan, een beetje bijpraten, eten en wat drinken.

O ja, de Wi-Fi in Dubai was vreselijk slecht, een verhaaltje uploaden ging eigenlijk niet eens, hier in Australië is het gelukkig razendsnel.

Dus eerst maar wat foto's posten.

Morgen zien we wel verder.

1. Michiel:
    Geen ruzie maken hè😉
    Op de terugweg gewoon rechtstreeks naar huis😘
  2. 🌸Willemien:
    14 november 2022
    Mooi dat jullie veilig en wel op jullie bestemming zijn. Veel plezier in Australië.
  3. Marijke:
    14 november 2022
    Wat een boevenbende! Maar jullie zitten nu waar jullie willen zijn! Leuk om jullie verhalen te volgen😊tot de volgende keer 💋💋
  4. Meri:
    15 november 2022
    Wat een heerlijk verhaal... wat een ervaring met leugens en bedrog. Gelukkig op jullie bestemming aangekomen.. geniet ze..
  5. C van Driel:
    15 november 2022
    weer genoten van diverse ongeregeldheden. alles kwam goed.
  6. Wies van Buren:
    15 november 2022
    De toon is meteen gezet🤭 fijn dat jullie goed aangekomen zijn in Australië. Maak er wat moois van!
  7. Bernie.berends:
    25 november 2022
    Gelukkig zijn jullie ,goed aangkomen ,en we wachten weer op jullie nieuwe verhalen ,en foto's deze waren ook leuk en mooi .blijf genieten ,groetjes bernie