17 nov. Kangeroo Island

17 november 2019 - Hanson Bay Wildlife Sanctuary, Australië

Vandaag de laatste dag op kangeroo island, de tijd vliegt. Bep had bedacht om naar Cape Borda te gaan. Een ritje van zo'n 35 km. Volgens google maps 1 1/2 uur rijden. Na een stevig ontbijt wat spullen bij elkaar geraapt en vertrokken naar Cape Borda. Na een klein kwartiertje over een mooie asfaltweg, zat er een koala, midden op de weg. Echt midden op de weg, op de midden streep. Ik had de auto stop gezet en mijn a;arm lichten aan gedaan. Al gauw stonden er verschillende auto's achter mij (op de highway, ha, ha) en waren we met z'n allen foto's van de koala aan het nemen. Ik heb een stok opgezocht en heb geprobeerd de koala naar de kant van de weg te duwen, immers, daar had hij minder kans om overreden te worden. In plaats van dankbaar te zijn, werd hij behoorlijk pissig op mij. Van duwen met stokken was hij duidelijk niet gediend. Omdat er ondertussen een aantal auto's stonden, mochten zij ook een poging wagen, en zijn wij verder gegaan. Halverwege de snelweg stuurde google ons een andere snelweg op, ook de richting aanwijzer vertelde dat we daar naar toe moesten. dit was echter een gravel weg. Vol met gaten en kuilen. We zouden dit zo'n 15 km moeten volgen. De goede stukken kon je de 50 km/uur halen, de slechte stukken was 30 km/uur het maximum. Op een gegeven moment vertelde Google dat we rechtsaf moesten, een smallere, maar betere gravel weg. Na een kwartiertje bleek de weg dood te lopen. Omgedraaid en een kwartiertje terug rijden. De gravel highway verder gevolgd. Na een kilometer of 10 werd de weg zo slecht dat we besloten om te draaien. Je zal maar pech krijgen op zo'n weg. Uiteindelijk was het 11:30  uur tot we op het begin punt terug waren, Dan maar wat anders opgezocht, een dorpje in de buurt. Daar hebben we koffie gedronken met een muffin erbij. Doorgereden naar de andere kant van Kangeroo Island, naar Vivonne bay. Een prachtig uitzicht over een baai met kristal helder water. En dat alles over gravel wegen. Van Yvonne bay naar een grot, met een national park, Kelly hill. Daar een wandeling gemaakt en een excursie geboekt voor een bezoek aan de grot. Zo'n excursie is en blijft bijzonder. Daarna terug naar het resort, pakken en nog even heerlijk dineren. Nu in de receptie het laatste verhaal uploaden en de bijbehorende foto's. Morgen vroeg weg, een lange trip te gaan. Ongeveer 1 1/2 uur rijden naar de Ferrt, 3/4 uur voor de oversteek, en dan nog 2 uur rijden naar de luchthaven. Auto inleveren en inchecken voor de vlucht naar Brisbane, waar Syd en Annette ons hopelijk weer opwachten. Dat is de dan het begin van onze laatste week in Australië, times fly, zal ik maar zeggen.

1. Celia:
    17 november 2019
    Veel plezier laatste week en goede reis!!!!
  2. John Banen:
    17 november 2019
    Laatste week al weer, gaat snel. Genieten van al jullie avonturen en verhalen. Nog veel plezier en alvast een goede terugreis.
    John en Mirjam
  3. Truus De Roode:
    17 november 2019
    Prachtige foto's en verhalen. De laatste vakantie dagen gezellig met de Familie
    Geniet er van.
    André en Truus
  4. Michiel:
    17 november 2019
    Wel leuk dat jullie een Belgisch kenteken hebben😉