11 nov en 12 nov van Meningie naar Angaston

12 november 2019 - Nuriootpa, Australië

Gisteren van Meningie naar Angaston gereden. Onderweg gestopt bij De Murrey Bridge, die gaat over de Murrey river. Ik hoorde van Frits Seyfert dat hij daar jaren geleden was geweest om te Zweefvliegen. Wat foto's gemaakt en lekker koffie gedronken. Daarna even langs bij het zeer bekende Pink Lake, een meer wat op foto's mooi Roze kleurt, alleen deze keer was het Roze even verdwenen. Beetje jammer, dan maar een ansichtkaart kopen van Pink Lake.  Na een tijdje rijden aangekomen in Eden Valley, een heel groot wijn gebied. Daar zijn we naar boven gereden, waar je een geweldig uitzicht had over de oneindige wijngaarden. Ondertussen was de temperatuur van 14 graden naar 32 graden gestegen. In Angaston aangekomen zijn we even door het stadje gewandeld en wat gegeten. Na het eten zijn we door naar ons logeeradres gereden. Een heel fijn huisje en wat nog veel lekkerder  was, een Zwembad erbij. Het was nu toch wel warm geworden, we klagen niet hoor want we waren wel toe aan een beetje warmte. We hebben uitgepakt,  zwempak aan en erin gesprongen. Oeps, dat viel vies tegen, het was ijskoud. Chris stak zijn grote teen erin en zei mij niet gezien veel te koud, watje. Hij ging wel even onder de koude douche. Ik heb wel even lekker gezwommen.

's Avonds zijn we naar het stadje gewandeld, ongeveer 20 minuutjes langs de highway, pizza gegeten en weer terug, maar dan wel met een taxi. Heerlijk geslapen.

Vandaag blijven we nog een dagje hier in het huisje, want je kan hier in de buurt verschillende plaatsen bezoeken. Zo is er hier een uurtje vandaan een stadje dat heet Hahndorf. Dat gesticht is door Duitse emigranten en heeft nog veel Duitse invloeden. Er was b.v een Koekoek klokken winkel met alleen maar Duitse souvenirs en Duitse hoempapa muziek, heel apart. Braadwurst met Sauerkraut en Apfelstrudel stonden ook op het menu natuurlijk, en dat in Australië. Op de terugweg naar ons huisje kwamen we nog een bijzondere boom tegen, even een foto maken. Thuis gekomen hebben we op het park gegeten naast de deur, een oosters georiënteerde cafetaria met een Australisch tintje, lekker en makkelijk. Morgen gaan we naar  naar een camping in het centrum van Adelaide, 5 minuten lopen van de dierentuin.

1. Michiel:
    12 november 2019