07 nov van Apollo Bay naar Warrnembool

7 november 2019 - Warrnambool, Australië

Vandaag onze reis langs de Great Ocean Road voortgezet.

Het is vreselijk slecht weer, normaal is het hier ongeveer 20 tot 28 graden om deze tijd van het jaar. Nu is het 12 a 15 graden en het hoost. Vannacht nog een paar klappen onweer gehad. Het lijkt wel een Hollandse herfstdag. In de stromende regen de auto ingepakt en maar gaan rijden. Sommige stuken voerden langs de kust en andere stukken gingen weer dwars door her regenwoud. Bij de twaalf apostelen aangekomen was het nog steeds niet gestopt met regenen. Er kwamen een paar bussen met Chinezen aangereden, dus we zijn even wezen kijken en vlug weer omgekeerd. We begrepen van autochtonen dat de hele route bezaaid was met mooie uitkijkpunten waar kust en rots formaties te zien zijn. Even verderop was inderdaad een ander uitkijk punt, Lord Ard Gorge. Fantastisch wat de natuur kan creëren. De zandsteen rotsen zijn door weer en wind en het alsmaar beukende zeewater overal geërodeerd in sleuven en gaten. Eigenlijk kan je dat niet op een foto vastleggen. Heel indruk wekkend. Nog even verder was er een ander punt, Razerback en Thunder cave. Prachtige en indrukwekkende rotsformaties.

Nadat we deze plekken gezien hadden zijn we door gereden naar Warrnembool, de grootste kustplaats aan de Great Ocean Road.

Eerst naar de camping gegaan, waar we een huisje hadden gehuurd. Daarna lopend naar het centrum, zo'n 1 1/2 km verderop. Het miezerde nog wat, maar goed aangekleed was dat geen probleem. Het stadje viel erg tegen, veel winkels waren dicht en het was nat en koud, dus de meeste mensen gingen er alleen op uit om voedsel te kopen. We zijn de lokale supermarkt ingedoken en hebben het nodige gekocht. Buiten aangekomen stortregende het en het leek niet op te houden. Ik heb in een restaurant een taxi laten bellen en heb ons naar de camping laten brengen. Na een lekkere maaltijd, een paar biertjes gaan we lekker vroeg naar bed. Hopen dat het morgen beter is.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. C van Driel:
    7 november 2019
    Ik zit ook te wachten tot het plensen ophoudt zodat ik chocoladeletters kan gaan kopen.
  2. Wies van Buren:
    7 november 2019